Lead opvolging & Sales uitbesteden | No cure, no pay

Leadopvolging & Sales Uitbesteden?

Wij werken op no cure, no pay basis!

Video Aspect Ratio: 4:1

Leadopvolging & Sales Uitbesteden?

Wij werken op no cure, no pay basis!

Opvolging van leads

Wij bellen jouw leads en verkopen jouw producten

No cure, no pay

Wij werken op commissiebasis en verdienen ons zelf terug. 

Constante optimalisatie

Wij helpen je optimaliseren voor meer leads en meer sales

Word je blij van meer omzet maar niet van verkoopgesprekken en meer personeel?

Omzet voor een bedrijf is hetzelfde als bloed voor het lichaam. Juist, je kunt niet zonder. Toch zie ik in de praktijk dat veel ondernemers een 'hekel aan verkopen' hebben. Ook vergt de zoektocht, het opleiden, het aansturen en vooral het motiveren van een goede sales-medewerker veel tijd, geld en energie. De meeste ondernemers beginnen er daarom vaak niet eens aan en laten zodoende veel leads (en dus omzet) liggen...


En dat is jammer, want wist je dat je 'sales' perfect kunt outsourcen? 


Mijn naam is Robert Wohl, salesexpert en mede-eigenaar van Peakers BV en SalesPassie BV. De afgelopen 8 jaar hebben wij voor talloze grote bedrijven en goede doelen de aquisitie van nieuwe klanten verzorgd. Voorheen door middel van fieldmarketing, maar tegenwoordig door middel van telefonische verkoop. Vanuit SalesPassie kunnen wij de telefonische opvolging van jouw leads en het voeren van verkoopgesprekken volledig op no cure, no pay basis van je over nemen!

8

Jaar sales ervaring

450+

Verkopers getraind

15+

Opdrachtgevers

Wij werkten o.a. al voor:

Case: € 184.887,- extra omzet in een jaar?

Voor IMU BV hebben wij in 2017 de leadopvolging verzorgd. IMU verkoopt haar eigen websitesoftware op abonnementsbasis. Zij ontvangen leads via hun website, nieuwsbrief en social media maar met name via seminars en webinars. Zij hebben zelf echter niet de capaciteit om alle leads op te volgen, laat staan eigen salesmedewerkers die gespecialiseerd zijn in het voeren van effectieve verkoopgesprekken. Dit is voor hen ook niet aantrekkelijk omdat zij met piekmomenten (tijdens productlanceringen en acties) en dalmomenten te maken hebben.


IMU stuurt alle leads die zij niet op kunnen volgen daarom door naar ons en wij volgen deze telefonisch op. Tijdens zo'n salescall beantwoorden we vragen, benoemen we de voordelen van het product en nemen we bezwaren weg om het product aan te schaffen (we closen die sale!) We ontvangen een commissie voor elke verkoop en dus verdienen we ons eigen salaris. Ook vindt IMU het belangrijk dat we een feelgood gevoel afleveren bij iedereen die we bellen (ongeacht het resultaat) en dus hebben we ook veel bellers blij kunnen maken. Een schitterende win-win-win.

1.473

Leads opgevolgd in 2017

193

Verkopen gemaakt

€ 184.887,-

Extra omzet gegenereert

De meeste ondernemers, waaronder ik zelf, hebben een hekel aan 'verkopen'. Je wilt lekker met je vak en je producten bezig zijn en verkopen voelt dan al snel als iets 'slechts', als moeten 'overhalen'. Daarom was het echt een ongekende uitkomst dat Robert dit stuk voor ons over kon nemen. Robert belt onder de vlag van de IMU alle leads waar wij zelf echt niet aan toekomen. Hij geeft iedereen via de telefoon een ontzettend warm en hartelijk gevoel en boekt ook nog eens een enorme extra omzet voor ons. Pure winst!

Tonny Loorbach - Eigenaar IMU BV

Sales was één van de taken die het meeste bleef liggen in ons bedrijf. Waarom? De mensen uit ons team hielden zich voornamelijk bezig met het blij maken van onze huidige klanten. Dat is altijd prioriteit #1 geweest. Leads closen kwam op de tweede plaats. Door tijdgebrek werden niet alle sales opgevolgd en lieten we dus eigenlijk omzet liggen. Sinds we met Salespassie zijn gaan samenwerken worden al onze leads eindelijk goed opgevolgd en geclosed. Zonder dat wij daar enig omkijken naar hebben!

Martijn van Tongeren -  Eigenaar IMU BV

De nadelen van eigen salesmedewerkers...

Eigen verkopers in dienst nemen en een salesafdeling runnen is niet voor ieder bedrijf een gewenste situatie omdat het veel aansturing, overhead en administratie met zich meebrengt. Naast contracten en meer vaste lasten werken verkopers namelijk veelal op commissiebasis of met een bonusstructuur.  Daarnaast is het dagelijks aansturen van een salesafdeling een vak apart (goede verkopers hebben veelal een 'bijzonder' karakter) en is de doorloop van het verkopers hoog wanneer je dit niet op de juiste manier aanpakt. Om het maximale resultaat te behalen is constante (verkoop) training, het sturen en optimaliseren op cijfers en natuurlijk het motiveren van je verkopers noodzakelijk. Een salesafdeling moet als een geoliede machine draaien. Dit alles kost jou als ondernemer veel extra uren, geld, energie en levert natuurlijk stress op. Een salesafdeling moet namelijk op dagelijkse basis aangestuurd worden. Ook is het constante telefoonverkeer vaak een stoorzender op de werkvloer.

Het voordeel van sales uitbesteden

Wanneer je jouw sales aan ons uitbesteed dan heb je niet te maken met alle bovenstaande uitdagingen. Je hebt per direct de beschikking over een professioneel salesteam die op no cure, no pay basis voor jou aan de slag gaan. Wij verdienen alleen als jij ook verdient. Je betaalt ons namelijk met geld wat wij zelf voor jou verdienen. Onze verkopers zijn betrokken bij jouw merk, filosofie, producten en ideale klant en treden zodoende als enthousiaste en gemotiveerde ambassadeurs van jouw bedrijf op. Wij hebben een professionele verkoopomgeving / CRM ingericht en beschikken over diepgaande kennis omtrent het voeren van effectieve verkoopgesprekken. Ook scholen wij onze verkopers constant bij en sturen we op cijfers. Het is ons doel om je verkoopresultaten constant te verbeteren. Dit alles zorgt ervoor dat jij per direct geen omkijken meer hebt naar je leadopvolging. Jij kunt je volledig focussen op hetgeen je leuk vind en op het werken AAN je bedrijf i.p.v. te werken IN je bedrijf.

Hoe gaan wij te werk?

Intakegesprek

We bespreken jouw business, producten, prijzen en de eventuele samenwerking. We brengen in kaart in welke markt je zit, hoeveel leads er zijn, waar deze vandaan komen, hoeveel groeipotentie er is en natuurlijk welke commissie we per verkoop zullen hanteren. Dit alles doen we vrijblijvend en in goed overleg met als doel tot een zo kloppend mogelijke win-win situatie te komen. Wanneer we een match zijn gaan we aan de slag!

Training en belscripts

Wanneer we van beide kanten een 'go' gegeven hebben starten we met het inwerken van onze verkopers. Hiervoor verzamelen wij alle productinformatie, marketingmateriaal en stellen wij een belscript op met o.a. antwoorden op veelgestelde vragen. We stellen samen met jou een ideale uitganspositie samen om jouw leads niet alleen effectief op te volgen maar ook een fijn gevoel te kunnen geven. Ieder telefoontje moet voor jouw leads sowieso als plezierig worden ervaren, ongeacht. Wij werken vervolgens onze verkopers in.

SALES!

Nu kunnen we los! We gaan aan de slag met het opvolgen van de eerste leads die je aan ons doorstuurt en stemmen met jou af hoeveel leads we in de eerste weken mogen verwachten. Onze verkopers opereren (tenzij je dat graag anders ziet) vanuit jouw bedrijfsnaam. We bellen leads, voeren verkoopgesprekken, optimaliseren onze scripts en niet onbelangrijk: we genereren extra omzet!

Meer SALES! - Procesoptimalisatie leads

Naast het optimaliseren van de verkoopgesprekken zelf denken wij ook mee in het optimaliseren van de aanvoer van leads. We geven adviezen over het verhogen van het aantal leads maar ook het verbeteren van de kwaliteit van de leads. Hoe kwalitatiever de lead, des te groter de kans op een verkoop namelijk is.

Nog meer SALES! - CRM voor verdere opvolging

Niet iedere lead die wij bellen is direct bereid tot aankoop van je product over te gaan. Wij willen niet te 'pusherig' overkomen en vinden kwaliteit en duurzame relaties belangrijk. Daarom werken wij met een CRM systeem om leads beter te kunnen opvolgen. Zo kunnen we in een later stadium opnieuw contact opnemen of, in het geval van nieuwe producten, bestaande klanten proactief benaderen met een mooi aanbod voor jouw nieuwe product.

Feedback en optimalisatie

Wij vinden duurzame relaties belangrijk. Zowel met de leads die wij voor je closen (we willen geen gladde jongens zijn) als met de ondernemers waar wij voor bellen. Daarom is er regelmaig ruimte voor feedback en optimalisatie. We kijken naar de cijfers, geven onze aanbevelingen en luisteren uiteraard naar jouw wensen voor de toekomst.

Klaar voor de start?