Gerichte leadopvolging zorgt voor
€549.000,- extra omzet per jaar!



Tonny & Martijn zijn twee succesvolle ondernemers die weer andere ondernemers helpen met hun online business. Omdat zij te maken hadden met een overvloed aan leads, hebben zij besloten om samen te werken met een extern sales team: SalesPassie.


Wij bellen de leads namens IMU op en zij verkopen op no cure, no pay basis. Dit heeft geleid tot succes, want in slechts 4 jaar tijd hebben ze al €2.745.000,- extra omzet. 

€2.7 Mil+

Totale extra omzet 

190

Ingeplande afspraken per maand

27,7%

Omzetpercentage ingeplande afspraken

null

Door het succes van onze ondernemingen kregen wij maandelijks een behoorlijk aantal leads via onze website, nieuwsbrief, mond-tot-mond, social media én gratis webinars. Een klein percentage van die leads schaft direct het product aan, maar een groot percentage doet dit helaas niet. Dat is natuurlijk zonde omdat deze klanten wellicht wel geïnteresseerd zijn in het product, maar nog niet over zijn gegaan tot aankoop. Wij liepen daarom ook tegen de volgende punten aan:

  1. Niet de capaciteit om al die leads op te volgen
  2. Geen eigen sales medewerkers
  3. Verdeelde focus 



Direct meer omzet uit bestaande leads

De samenwerking met SalesPassie was voor ons daarom ook dé uitkomst. Wij stuurden alle leads die we niet konden opvolgen naar hen en zij namen telefonisch contact met hen op. Onze leads kregen waardevolle gesprekken en SalesPassie nam de laatste bezwaren weg om het product niet aan te schaffen. SalesPassie werkt op no cure, no pay basis, dus voor elke sale krijgen zij een commissie. Zij hebben voor ons 193 verkopen gerealiseerd in slechts 10 maanden tijd, wat resulteerde in een extra omzet van €184.887,-.

  • Kwalitatieve & waardevolle gesprekken 
  • Closen de sale
  • Feelgood ervaring meegeven aan de leads van IMU  
  • Binnen 3 jaar €1.000.000+ extra omzet

Wat levert onze samenwerking met SalesPassie op voor IMU?


1. Telefonische leadopvolging 
Van de 63.741 potentiële klanten werden er 50.000 opgebeld. De sales medewerkers voerden waardevolle gesprekken en stelden vragen zoals: "Wat vond je ervan?", "Wat heb je ervan geleerd?" en "Heb je nog ergens vragen over?". Dit is een efficiënte manier van communiceren, wat resulteerde in het volgende:

2. Persoonlijke aandacht 
Van alle potentiële klanten die werden opgebeld zijn er 8.794 afspraken ingepland. Onze leads krijgen tijdens deze afspraken persoonlijk contact met het sales team van SalesPassie.


3. Sales, Sales, Sales!
Het voeren van waardevolle gesprekken en het tonen van oprechte interesse heeft ervoor gezorgd dat onze leads overgingen tot aankoop. Dit heeft geleid tot 2.437 sales van de 8.794 geplande afspraken! Een conversie van 27,7% over alle meetings.





  • 2017 = €184.887+ extra omzet 
  • 2020 = €1.000.000+ extra omzet
  • 2023 = €2.745.000+ extra omzet

  • 50.000 leads opgevolgd 
  • 8.794 ingeplande meetings
  • 27.7% conversie na het inplannen van afspraken

  • 7.8% conversievan lead naar deal = 2.437 deals


Wil jij ontdekken wat de
mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf?