5 scripts voor het weerleggen van bezwaren
08 december 2016 

5 scripts voor het weerleggen van bezwaren

Heb je moeite met het weerleggen van bezwaren? Of zie je bezwaren als iets negatiefs?

Je bent niet de enige.

Het gros van de verkopers erkent namelijk dat ze het weerleggen van bezwaren een van de moeilijkste aspecten vinden. Zonde, aangezien je hierdoor zo veel sales misloopt.

Gelukkig is er ook een keerzijde. Want, het kan ook anders..

Dat begint allemaal met de volgende gedachte.

“De verkoop begint pas echt bij de eerste nee”

Bezwaren zijn kansen

Als jij de persoon blijft die bezwaren ziet als iets negatiefs, dan ga jij nooit succes behalen in dit vak. Daarom moet je ook af van de gedachte, dat een bezwaar van een prospect een negatief iets is, af. Prospects hebben het product/dienst immers nodig.

Denk er eens over na.

Prospects gaan met jou in gesprek aangezien ze een probleem hebben. Als je op het moment bent aangekomen om bezwaren te weerleggen, dan houdt dit voornamelijk in dat de prospect ook toestemming heeft gegeven om door jou gepitcht te worden. Oftewel, ze erkennen hun probleem en willen ervan af. Het moment als er geen deal wordt gesloten ben jij niet de enige die verliest, jouw prospect verliest namelijk ook. Door geen deal met jou te sluiten blijft de prospect namelijk nog steeds met dezelfde situatie rondlopen.

Bezwaren zijn dan ook kansen, de prospect is namelijk bijna altijd welwillend om te kopen, hij is echter onzeker en jij hebt hem niet van zijn onzekerheid af kunnen helpen om tot aanschaf over te gaan

“In dit artikel vertel ik je alles waarom en hoe het komt dat prospects onzeker zijn en wat je eraan kunt doen”

Het is jouw taak als verkoper dat jij de onzekerheden (want dat zijn bezwaren) van de klant gaat oplossen door dit zo te vertellen.

5 scripts bij veelvoorkomende argumenten

Onderstaande weerleggingen zijn scripts die wij hebben opgesteld en ook gebruiken in onze verkoop. In deze voorbeelden worden de scripts beschreven in de vorm van het afnemen van een trainingsprogramma bij ons. Hieronder 5 scripts met weerleggingen die je zo kan overnemen.

Ik wil het met mijn partner overleggen
Dat is een goed idee. Laat mij je dit vragen. Geloof je in de kracht van dit programma? Precies (naam klant)! Het echte mooie van het programma is dat het geen eenmalig iets is. Door jouw investering krijg jij dagelijks toegang om de technieken van het trainingsprogramma toe te passen in jouw verkoop. Jij gaat in actie komen om jouw succes te vergroten en dat jij zorg kan dragen voor jouw gezin wat jij vindt wat ze verdienen. Ik ben er voor jou, mijn business draait namelijk om tevredenheid van mijn klanten, zodat jij mij gaat aanbevelen bij je collega’s. Dat is fair toch?

Ik wil er over nadenken
Ik snap dat je de investering ziet als een moment waar je over wilt nadenken. Ik vind ook dat je het 100% zeker moet willen. Laat me je alleen dit zeggen. Jij bent naar mij toegekomen omdat jij meer resultaat wilt zien in jouw verkoop toch? Precies! Als we nu niks doen, blijf jij op hetzelfde niveau en ga jij nooit verbeteren. Ik ben er voor jou, ik ga jou stap voor stap helpen om meer succes te bereiken zodat jij jezelf kan geven wat jij vindt waar jij recht op hebt. Daar doen we het toch voor?

Ik vind het te duur
Het is ook geen kleine investering. Jij weet zelf ook dat een goedkope investering in jezelf geen succes brengt, toch? De reden dat deze investering deze prijs is, is omdat ik wil dat jij 100% gecommitteerd bent om er een succes van te maken. Ik kan je dan ook vertellen dat, al presteer je maar de helft zo goed van de mensen die dit programma zijn ondergaan, je alsnog zeer, maar zeer onder de indruk zult zijn van de resultaten die je hiermee gaat behalen. We gaan toch samen succes pakken?

Ik wil kijken wat mijn andere opties zijn
Dat vind ik begrijpelijk. Het draait om jou en ik vind dat je een keus moet maken die het best bij jou past. Ik denk dat je van te voren wel research hebt gedaan om te kijken welke mogelijkheden er zijn toch? De reden dat jij juist ons hebt gevonden en geen andere partijen, is omdat wij weten hoe je moet opvallen en succes moet behalen. Onze programma’s zijn toonaangevend omdat je niet een ééndaagse training krijgt zonder vervolg. Wij blijven jou stapsgewijs helpen om jou uit te blijven dagen zodat jij elke dag een stapje dichterbij jouw doel komt. Zo werkt onze business, daarom heb jij ons gevonden omdat wij draaien op de aanbevelingen van de mensen die ons hebben aanbevolen. Klaar om ook succes te pakken?

Ik was niet van plan om vandaag te kopen
Dat snap ik. Niemand wilt ook iets kopen als je iets niet nodig hebt. Ik hoorde net eerder van je dat je het probleem ondervindt dat je te weinig succes behaalt in jouw verkoop toch? Precies! Al koop je het vandaag of over een jaar. Het feit blijft dat jij een oplossing nodig hebt om meer succes te behalen. De vraag die jij jezelf moet stellen is. Wanneer wil je succes behalen? Precies! Als jij echt succes wilt behalen gaan we vandaag samen deze stap nemen toch?

Wil jij meer scripts en weten hoe je dit moet zeggen?
Als jij meer scripts, de perfecte intonatie en wilt weten hoe je deals echt moet closen als een expert. Blijf onze pagina dan op de voet volgen. Wij zijn druk bezig om deze trainingen, die gigantisch mooie resultaten opleveren bij onze trainees, door te voeren naar dit medium zodat wij jou ook de kans kunnen geven om meer succes te behalen.

Vind je dit nuttig?

Als jij deze scripts waardevol vindt, dan heb ik iets tofs voor je! Investeer je tijd in ons en word lid van onze gratis community. Wij zijn er om sales professionals en ondernemers te helpen, wij willen jou helpen om meer resultaat uit jouw verkoop te halen.

Daarnaast hebben we een gratis e-book voor je met 27 gouden verkooptips, in ruil vragen we hiervoor je mailadres. Wees gerust, we gaan je niet spammen met onzin, maar zullen je een melding sturen als er nieuwe artikelen online komen. Klik hier.

 

Reactie plaatsen