Verdubbel je sales – Bruce King
Think and grow rich - Napoleon Hill
The ultimate sales machine – Chet Holmes
The Sales Bible - Jeffrey Gitomer
Start with why – Simon Sinek
SPIN Selling - Neil Rackham
Pitch Anything - Oren Klaff
Invloed - Robert Cialdini
[...]

n. Daarnaast heb jij als verkoper de leiding in het gesprek, omdat jij de vragen kan stellen die jij wilt en zo de klant kan sturen in de richting die jij op wilt.Wat zijn de juiste vragen?
Het stellen van vragen is niet moeilijk, echter is het stellen van de juiste vragen op het juiste moment wel belangrijk, immers is het jouw doel als verkoper om de gehele situatie van de klant in kaart te krijgen, zodat je kan inspelen op de juiste informatie. Om de juiste vragen te stellen moet je jijzelf afvragen hoeveel informatie jij al weet over de klant en wat je nog te weten moet komen.Gesloten of open vragen?
Ook al geven open vragen meer informatie dan gesloten vragen. Echter hoeft het niet altijd uit te maken of je gesloten of open vragen stelt. Belangrijkste is dat de klant het probleem erkent en het nut van de oplossing inziet.De SPIN-methode
De juiste vragen stellen wordt makkelijker gemaakt door de SPIN-methode, door deze methode laat jij als verkoper de klant het werk doen om zoveel mogelijk nuttige informatie te achterhalen. In feite trechter jij de klant, beginnend met een aantal algemene vragen, door naar hele gerichte specifieke vragen. Hierdoor zorg jij ervoor dat de klant verlangen krijgt naar een oplossing en dus ook openstaat voor jouw aanbod.