Wat is waardepropositie?
Wat is solution selling?
Theorie van het speechen - aandacht vasthouden
Theorie van het weerleggen van bezwaren
Wat is een koopsignaal?
Wat is het AIDA(S) – model
Wat is een pitch?
Wat is het KISS-model?
[...]
"Om succesvol te worden in sales heb jij een werkend systeem nodig. En dat begint bij het hebben van een chronologische pitch"Het AIDA(S) – model helpt jou als verkoper om een chronologische volgorde in jouw verkooppitch/communicatieboodschap te houden, zodat jij het principe vraag en aanbod goed bij elkaar kan brengen en de klant eerst enthousiast wordt voordat jij een aanbod doet. AIDA(S) A = Attention Het opwekken van de aandacht is de eerste stap. Door een opvallende eerste zin, uiting, video moet je ervoor zorgen dat de klant getriggerd wordt om zijn aandacht te focussen op jou. I = Interest Het opwekken van interesse gebeurt alleen maar als jij jouw klant nieuwsgierig kan maken. Door te vertellen dat jij een ‘kans’ met iemand wilt delen, te vragen welke mankementen jouw product/dienst op kan lossen creëer je al een dusdanige interesse dat de klant meer wilt weten. D= Desire De interesse moet omgezet worden naar verlangen of voorkeur voor een product. Dit doe je voornamelijk door de Unique Selling Points (USP) te benoemen en in te spelen op het nut van het product. Door het nut naar voren te halen, gaat de klant zelf het beeld voor zichzelf schetsen welke voordelen ondervonden zullen worden bij aankoop. A= Action Nadat de klant klaar is om het product te kopen, is het jouw taak als verkoper om de order binnen te halen. Dit zal gaan met een aantal bezwaren, echter is het belangrijk bij het onderhandelen dat de klant voorafgaand het volgende tegen jou heeft gezegd.