Wat is follow-up?
Wat is een referral?
Wat is een strategiegesprek?
Wat is een offerte?
Wat is payday?
Wat is de top-down benadering?
Wat is een CRM?
Wat is een ROI?
[...]
“Mensen vinden mensen leuk op wie ze lijken”In veel gevallen merk je dat je tijdens gesprekken onbewust aan het spiegelen bent of gespiegeld wordt. Het is dan ook een natuurlijke reactie van ons als mens. Echter is de bewustwording van je spiegelgedrag de sleutel om tot een betere connectie met je prospect of klant te komen.Zo heeft een onderzoek eens aangetoond dat een serveerster, die letterlijk de order van de gast herhaalt, twee keer meer fooi krijgt. Dit omdat ze leuker overkomt dan een serveerster die dit niet doet. Zo zie je maar wat de kracht van herhaling al wel niet betekent voor vertrouwen en liking.De vraag is dan natuurlijk; Hoe en wat kan je allemaal spiegelen!?Wat kan je allemaal spiegelen? Verbaal en non-verbale communicatie. Denk hierbij aan woorden, intonatie en lichaamstaal. Een aantal voorbeelden hierin: